HALAMAN SANTAI

Sabtu, 29 April 2017

Rafizi Punca Harga Minyak Turun 6 Sen

Suara Kebenaran




Sumber industri mengesahkan bahawa harga minyak dunia akan kekal tinggi berikutan ketegangan yang wujud di Semenanjung Korea selain kesan dari serangan peluru berpandu Tomahawk USA ke atas sebuah pengkalan udara di Syria yang masih memberi impak besar kepada pasaran berikutan wujud ketidaktentuan bekalan.

Justeru, sepatutnya, tidak ada sebab kenapa harga mingguan minyak turun pada minggu ini berdasarkan kepada petunjuk dan sentimen yang dikatakan di atas.

Maka itu, bila diumumkan bahawa harga semua jenis minyak turun antara 5-7 sen seliter semalam, keputusan ini tidak lain tidak bukan, dibuat kerana kerajaan takut dengan Ahli parlimen Pandan, YB Rafizi Ramli.

 Kerajaan takut kalau harga minyak dikekalkan, rakyat akan lebih mempercayai Rafizi selepas ini, dari kerajaan.

Apatah lagi Rafizi kini mempunyai akses terus dengan OPEC.  Dengan perkembangan terbaru ini, masih beranikah kerajaan mahu menipu rakyat lagi selepas ini?

Rafizi telah berjanji, malah memulakan pada Selasa, pengumuman harga minyak sehari lebih awal berbanding pengumuman rasmi kerajaan pada setiap 6 petang Rabu.  Ini yang ditakuti kerajaan, terutama Menteri KPDNKK Hamzah Zainuddin.  Hamzah ni, sudah tidak ada beza dengan Menteri KPDNKK yang dulu, Hassan Malek

Tiada ulasan: