HALAMAN SANTAI

Rabu, 30 Ogos 2017

Apa Jasa Latheefa Koya Dibandingkan Dengan Rafizi?

Suara Kebenaran




Kita semua faham peguam Latheefa Koya ini sudah lama berjuang dalam PKR, malah demi membalas jasanya, beliau pernah dilantik sebagai ahli Majlis dan syarikat guamannya dipilih sebagai panel untuk kerajaan negeri Selangor.

Begitu pun dari segi penerimaan rakyat dan ahli PKR sendiri, Latheefa Koya tidaklah sepopular mana.  Pernah dicalonkan dalam pilihanraya umum tapi kalah, bertanding di peringkat cabang juga tidak pernah.

Jika nak dibandingkan dengan YB Rafizi Ramli, Latheefa Koya jauhlah bezanya.  Apapun nak kata, sekurang-kurangnya Rafizi berjaya memecah tradisi penguasaan MCA di Pandan dalam PRU13.
 Rafizi juga menang dalam pertandingan merebut jawatan Naib Presiden PKR dan dilantik sebagai Setiausaha Agung sebelum melepaskan jawatan.

Rafizilah juga yang merancangkan Langkah Kajang sehingga Khalid Ibrahim berundur dari jawatan Menteri Besar Selangor.

Menunjukkan disitu Rafizi jauh lebih banyak jasanya dari Latheefa.   Latheefa mulut banyak tapi jasanya takdak.  Serangan Latheefa Koya terhadap Rafizi hanya membuatkan rakyat Selangor dan ahli PKR bertambah meluat kepada wanita berketurunankan Pakistan itu.

Tiada ulasan: