HALAMAN SANTAI

Rabu, 30 Ogos 2017

Kalah Bolasepak: Terima Kasih Haziq!! – Pemuda HARAPAN

 Suara Kebenaran




Pemuda Pakatan Harapan mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada penjaga gol skuad Sukan SEA negara, Haziq Nadzli kerana ‘menjaringkan’ gol bagi pihak pasukan Thailand sehingga pasukannya sendiri kalah dalam perebutan pingat emas Sukan Sea malam tadi.

‘Jaringan’ Haziq yang juga penjaga gol JDT itu memberikan Thailand kemenangan 1-0 seterusnya menghalang impian Najib untuk melengkapkan kejayaan gilang gemilang dalam temasya sukan Sea 2017 setelah pasukan negara berjaya mencapai sasaran 111 emas yang ditetapkan.

Soal jaringan itu disengajakan atau tidak, itu soal lain kerana Najib difahamkan bercadang untuk menjadikan kejayaan pasukan bolasepak malam tadi (kalau menang) sebagai bukti kepimpinannya mendapat sokongan rakyat. Malah Najib akan isytihar hari ini sebagai cuti umum pun kalau semalam menang bola.

Memandangkan bola sudah kalah, maka semua itu terbantut.  Tahniahlah.

Bagi pemuda HARAPAN, tidak ada masalah kalau hari ini tidak diisytihar sebagai cuti pun, yang penting BN dan Najib tidak memperolehi kepuasan yang sebenarnya dari penganjuran Sukan Sea ini sekiranya pasukan bolasepak negara menang pingat emas malam tadi.

Kenyataan ini bagaimanapun tidak bermaksud pemuda HARAPAN tidak patriotik tapi bacalah kenyataan ini dari sudut politiknya, bukan sukan atau patriotiknya.

Tiada ulasan: