HALAMAN SANTAI

Jumaat, 27 September 2013

JKM abai rumah anak yatim, Rodziah sampaikan bantuan


DSC_0648


GOMBAK: Bagi meringankan beban mengendalikan anak-anak yatim di Rumah Perlindungan Nur Qaseh, kerajaan Selangor memberi sumbangan bagi memudahkan urusan seharian pusat jagaan berkenaan.

Sumbangan sebuah peti sejuk itu disampaikan Exco Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita, Rodziah Ismail di pusat jagaan berkenaan di Taman Melawati dekat sini petang semalam.

Rodziah berkata, bantuan kerajaan negeri tidak bertumpu kepada wang ringgit tetapi lebih kepada bentuk bantuan yang lebih diperlukan pusat jagaan.

“Ini hanya permulaan. Kita akan terus berhubung dgn pengurus tempat jagaan pada masa akan datang.
“Ada rumah perlindungan yang masih kekurangan dari segi infrastruktur, jadi kita utamakan perkara itu dahulu,” katanya.

Rumah Perlindungan Nur Qaseh bernaung di bawah Pertubuhan Kebajikan dan Perlindungan Nur Qaseh Malaysia dan ada 20 anak yatim di premis itu, selain lebih 100 anak yatim yang berdaftar menyertai pelbagai program.

Berterima kasih, Pengasas Rumah Nur Qaseh, Roslida Che Weail, berkata, mereka tidak pernah mendapat sumbangan khusus daripada mana-mana pihak termasuk Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) serta lain-lain agensi.

.DSC_0653

“Sejak penubuhannya tiga tahun lalu, saya tidak pernah dapat apa-apa bantuan. Jadi dengan sumbangan ini, saya ucapkan terima kasih,” katanya.- FZL

Tiada ulasan: