HALAMAN SANTAI

Isnin, 31 Disember 2018

Kad pas tanpa had diaktifkan hari ini

Mohd Zaini Samsu Hadi
 
 xMGF01112018_HUMAN-INTEREST-BAJET-2019_18-681x454




KUALA LUMPUR – Pemegang pas perjalanan tanpa had MY100, MY50 boleh menggunakan kad itu sepenuhnya bermula hari ini.

Dalam satu kenyataan, RapidKL berkata, pengaktifan kad tersebut sekaligus memberikan keeselesan dan kemudahan kepada orang ramai untuk meraikan sambutan Ambang Tahun Baru 2019 di sekitar bandaraya Kuala Lumpur pada malam ini.

Menurut kenyataan itu, pemegang pas berkenaan juga akan mendapat penjimatan terhadap tambang ketika menggunakan kesemua perkhidmatan yang disediakan oleh RapidKL.

“Sejak dilancarkan oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1 Disember lepas, sambutan yang diberikan adalah amat baik dengan kira-kira 20,000 pengguna sudah mendaftar untuk melanggan pakej berkenaan.

“Kami jangkakan lebih ramai akan membuat langganan masing-masing,” kata kenyataan itu.

RapidKL berkata, ia merupakan satu inisiatif besar oleh Kerajaan dalam usaha menggalakkan penggunaan perkhidmatan pengangkutan awam bagi mengurangkan kesesakan lalu lintas di sekitar bandaraya.

Orang ramai yang berminat boleh membuat langganan dengan hanya perlu membawa kad pengenalan MyKad dan kad MyTentera untuk anggota tentera ke mana-mana stesen LRT, MRT, BRT atau monorel untuk mendaftar.

Pengguna juga boleh membuat langganan dengan membuat pendaftaran di lima hab bas Rapid KL; iaitu di hab bas Pasar Seni, Terminal Kajang, Greenwood, Sri Nilam dan has bas Seksyen 2, Shah Alam. Ini khususnya bagi mereka yang berhasrat melanggan pakej My50. – MalaysiaGazette


Tiada ulasan: