HALAMAN SANTAI

Jumaat, 26 Jun 2009

PAS berpeluang perintah Terengganu

Hashim Abdullah


TEMERLOH - PAS mempunyai peluang yang amat cerah untuk mendapatkan kembali pemerintahan di negeri Terengganu berdasarkan sokongan rakyat yang semakin jelas dan terbuka, kata Adun Sura, Wan Hassan Mohd Ramli.

Bercakap pada ceramah anjuran PAS kawasan Temerloh di Kampung Batu Kapor dekat sini, baru-baru ini, Wan Hassan berkata perpecahan yang semakin buruk di kalangan pimpinan Umno Terengganu adalah sesuatu yang tidak boleh dibaiki dan akan berpanjangan.

"Berdasarkan apa yang berlaku ke atas kepimpinan Umno Terenganu dan perpecahan yang tidak mampu dipulihkan lagi maka ditambah dengan banyaknya isu yang berlaku saperti stadium runtuh sudah tentu rakyat hilang keyakinan kepada Umno,"katanya.

Tambah Wan Hassan, kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil sudah membayangkan isyarat rakyat untuk menolak Umno BN di peringkat negeri dan pusat pada pilihan raya yang akan datang.

"Kalau kita tengok keputusan pilihan raya kecil lalu menunjukkan Umno berada dalam keadaan yang amat cemas. Penolakan rakyat kepada mereka secara terang-terangan. Di Terengganu , dengan banyaknya isu yang berlaku sekarang kita yakin rakyat akan memberikan sokongan kepada kita. Insya-Allah pada pilihan raya akan datang kita akan dapat semula Terengganu," katanya. - mks. _

Tiada ulasan: