HALAMAN SANTAI

Isnin, 25 Disember 2017

Mengapa PM tidak terlebih dahulu disiasat dalam kes Felda?

 
 Mengapa PM tidak terlebih dahulu disiasat dalam kes Felda?



Koordinator Deklarasi Rakyat, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mempersoalkan mengapakah Ketua Polis Negara dan Ketua Pesuruhjaya SPRM tidak menahan dan menyiasat Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Najib Tun Razak terlebih dahulu dalam kes skandal Felda.

Khairuddin Abu Hassan

Katanya, PM paling korup inilah yang mesti disoal siasat terlebih dahulu dan selepas itu barulah disiasat pegawai-pegawai Felda yang lain.

“Najib Tun Razak adalah Perdana Menteri paling korup yang sedang memimpin kerajaan kleptokrasi yang amat pakar dalam bidang gadai pelbagai hartanah strategik serta syarikat-syarikat milik kerajaan pada orang luar.

“Ketua Polis Negara dan Ketua Pesuruhjaya SPRM mesti beri pencerahan ataupun menyatakan pendirian dua badan ini terhadap Perdana Menteri paling korup dalam isu kes skandal Felda,” kata beliau dalam kenyataan medianya hari ini.

Kata beliau, pemimpin-pemimpin serta parti Umno lah yang sedang mengkhianati bangsa, agama dan tanahair tercinta ini.

“Segala-galanya digadaikan pada orang luar ataupun kuasa asing. Ini adalah pengkhianatan yang tidak boleh dimaafkan sama sekali.

“Yang menggadai segala-galanya adalah Umno serta BN bukan parti DAP,” tambah beliau.

Kata beliau, masyarakat Cina selaku warganegara yang sah serta parti DAP yang keahlian terdiri daripada rakyat Malaysia yang sah dicemuh ataupun difitnah bagi menakut-nakutkan masyarakat Melayu.

Tetapi negara China yang mengamalkan fahaman komunis disanjung serta dijunjung oleh kerajaan kleptokrasi yang ditunjang kepimpinannya oleh Umno, katanya.

Khairuddin berkata, Ketua Polis Negara mahupun Ketua Pesuruhjaya SPRM tidak boleh memandang sepi dalam hal untuk menyiasat Najib Tun Razak.

“Bagi saya, selaku perdana menteri yang menjaga Felda juga, Najib Tun Razak mesti ditahan seterusnya disiasat oleh kedua-dua badan penguatkuasa undang-undang ini.

“Najib tidak boleh dilepaskan begitu saja. Saya yakin tanpa arahan dan kelulusan daripada orang paling atas, kesemua pegawai yang berkhidmat dengan Felda tidak berani bertindak untuk menggadai aset-aset strategik Felda secara sewenang-wenangnya,” katanya.

Tiada ulasan: