HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Disember 2017

Fokus reformasi bukan hanya calon PM – Fahmi

KEADILAN DAILY

FENG0266-01_fahmi_fadzil_20160107_620_413_100


Media dan orang ramai diminta agar memberikan masa kepada Pakatan Harapan dalam perbincangan tentang calon perdana menteri gabungan pembangkang.

Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil berkata beliau maklum akan laporan media yang memetik ‘sumber’ tentang perbincangan berkenaan calon perdana menteri.

“Bagi pihak pimpinan parti, saya ingin menegaskan bahawa KEADILAN hanya meminta ruang untuk membincang dan membina konsensus di dalam isu ini,” katanya.

Menurut Fahmi, amanat Datuk Seri Anwar Ibrahim agar perbincangan dibuat dengan cermat menjadi pegangan KEADILAN yang sentiasa mengambil pandangan semua pihak.

“Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri meminta agar pimpinan berlapang dada serta berunding dengan semua pihak termasuk NGO agar Pakatan Harapan tidak kelihatan terburu-buru.

“Isu utama di sini adalah mempertahan agenda perubahan yang wajib berlaku dalam negara, bukan dengan hanya merubah perdana menteri sedia ada tetapi dengan reformasi menyeluruh,” katanya.

Laporan media sebelum ini mendakwa Harapan bersetuju mencalonkan Pengerusi Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan Presiden KEADILAN Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalan.

Laporan tersebut menyebut aturan itu dibuat memandangkan Anwar Ibrahim kini masih menjalani hukuman penjara kerana Fitnah II.

Tiada ulasan: