HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Disember 2017

Sesiapa boleh tanding di Putrajaya

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Umno tidak mempunyai halangan sekiranya ada parti politik atau individu termasuk Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad berminat untuk bertanding  di kerusi Parlimen Putrajaya pada pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang.
 
Setiausaha Agung Umno yang juga Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata sesiapa saja mempunyai hak untuk bertanding di kerusi berkenaan, kerana  Malaysia adalah negara yang mengamalkan sistem demokrasi.
 
"Saya tiada masalah, dia (Dr Mahathir) boleh bertanding di mana-mana. Kita adalah negara yang mengamalkan sistem demokrasi, (sama ada mewakili parti atau bebas) sesiapa saja yang nak bertanding pun boleh. Pada saya tiada masalah.
 
"Pada saya, sebagai kerajaan yang memerintah hari ini, kita akan terus bekerja keras demi keselesaan dan kesejahteraan rakyat. Apa yang kita lakukan demi rakyat.
 
"Saya yakin rakyat lebih tahu menilai untuk memilih mana yang baik dan sebaliknya," katanya mengulas kenyataan Dr Mahathir, semalam yang mungkin bertanding satu kerusi Parlimen sama ada Putrajaya, Kubang Pasu atau Langkawi pada PRU-14 akan datang.
 
Beliau ditemui pada sidang media sempena Program Jom Kembali ke Sekolah dan Jom Potong Rambut di Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 9(1) di sini, hari ini.
 
Program berkenaan yang diadakan dengan kerjasama Majlis Amanah Rakyat (MARA) membabitkan kira-kira 400 pelajar yang mendapatkan khidmat gunting rambut percuma daripada pelajar GiatMARA.
 
Pada program itu turut diedarkan 300 beg sekolah untuk keperluan murid pada sesi persekolahan 2018, bermula Selasa ini.
 
Tengku Adnan berkata, jika PPBM benar-benar mahu jadi sebuah pertubuhan siasah yang akan membela nasib rakyat, perjuangan yang dibawa mesti terbukti menuju ke arah itu.
 
"Saya dengar ucapan mereka semalam (dalam Perhimpunan Agung PPBM), kenapa lebih banyak dan hanya bawa fitnah dan buruk-burukkan Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO? Tun M bertalu-talu menuduh, memburukkan dan mengecam Perdana Menteri.
 
"Saya berkeyakinan rakyat akan sedar mereka ini adalah seperti parti serpihan lain yang mungkin ditubuhkan kerana rasa sakit hati, ego, dendam dan hanya ingin mencapai matlamat masing-masing," katanya.
 
 

Tiada ulasan: