HALAMAN SANTAI

Rabu, 30 April 2014

'Ada orang panggil saya Singa Bukit Gelugor'

MALAYSIAKINI



 
 
 
Dalam keghairahan memilih calon untuk pilihan raya kecil parlimen Bukit Gelugor, seorang anggota PKR tempatan Dr Gurdial Singh Sandhu tampil menyatakan kesediaan untuk berkhidmat di kwasan tersebut sekiranya terpilih sebagai calon.

Beliau yang turut bertanding untuk jawantan ketua cabang Bukit Gelugor dalam pemilihan parti 4 Mei ini, mencadangkan agar DAP menyerahkan kerusi itu kepada PKR jika ia tidak dapat menentukan calon mereka.

Gurdial bagaimanapun berkata beliau tidak mencadangkan agar dirinya sendiri menjadi calon pada pilihan raya kecil itu yang jatuh pada 25 Mei ini.

"Saya mungkin bukan calonnya. Saya tidak kata saya mahu bertanding. Itu parti yang putuskan," katanya, "tetapi, jika saya ditawarkan kerusi itu, saya akan terima."

"Saya akan pastikan saya teruskan legasi mendiang Karpal Singh, Harimau Jelutong di Bukit Gelugor.

"Ada yang gelarkan saya Singa Bukit Gelugor, tapi saya bukan (singa). Saya cuma orang biasa, tetapi sebagai seorang doktor dan anggota lama PKR, ada banyak yang saya boleh sumbangkan kepada penduduk di sini," kata pengamal perubatan homeopati itu.

Tiada ulasan: