HALAMAN SANTAI

Rabu, 30 April 2014

MB: Henti catuan air tiada kena mengena Pemilihan PKR

Oleh: Lizawati Madfa


SHAH ALAM  : Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata keputusan penamatan catuan air bukan dibuat sempena pemilihan PKR yang kini sedang berlangsung.

Beliau yang bertanding jawatan Timbalan Presiden parti itu berkata, keputusan itu dibuat secara kolektif bersama pihak lain dalam industri air demi kepentingan rakyat.

IMG_9937aKatanya, sebagai ketua eksekutif tertinggi negeri ini, beliau sama sekali tidak boleh mencampur-aduk tanggungjawab dengan politik dan menjalankan tugas secara professional.

“Jika sebab pemilihan, sudah tentulah saya akan tamatkan lebih awal lagi, tidak perlu menunggu sehingga sekarang.

“Ini keputusan bersama pihak lain, bukan dibuat oleh saya sahaja,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco hari ini.

Pemilihan PKR yang bermula minggu lepas menyaksikan Abdul Khalid bersaing dengan Datuk Saifuddin Nasution dan Azmin Ali bagi jawatan nombor dua PKR.

Mengulas proses pemilihan yang berlangsung, beliau menggesa Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) memberi laporan terperinci berhubung insiden ‘blackout’ di bilik pengiraan undi di sebuah hotel bajet ketika pemilihan parti beberapa hari lalu.

“Itu saya ingat Biro Politik akan mengambil tindakan tegas sebab PKR dan Pakatan Rakyat (PR) sangat marah kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kerana tak jaga pilihan raya dengan betul.

“Buat masa ini, saya belum (puas hati dengan JPP), saya pun mesti mendapat laporan yang tepat tentang perkara ini,” katanya.EZY

Tiada ulasan: