HALAMAN SANTAI

Rabu, 31 Mei 2017

Sikap Bermuka-Muka Pemimpin Kristian DAP – Dr Kamarul







Di dalam komentar saya bertajuk “Jawapan Kepada Lim Kit Siang: Benar Kamu Bukan Kristian, Tetapi DAP Dikuasai Oleh Kristian”, saya telah menulis: “Lebih menarik lagi, Lim Guan Eng turut menyebut nama dua pemimpin DAP yang beliau jadikan tempat pergantungan, iaitu Tony Pua Kiam Wee, Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, dan Anthony Loke Siew Fook, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP. Mengikut Lim Guan Eng, dengan kedua-dua pemimpin DAP yang beragama Kristian inilah beliau duduk untuk berbincang dan berstrategi.”


Komentar saya ini telah dilapor dan diulas secara negatif khususnya oleh portal berita The Malaysian Insight di bawah tajuk “Kamarul Takes Another Swipe At DAP” dan “Kamarul Perhebat Serangan Ke Atas DAP”.

Laporan portal berita The Malaysian Insight ini menyebut “A check, however, showed that neither Loke nor Pua are Christians” dan “Walaupun begitu, pemeriksaan mendapati Loke dan Pua, kedua-duanya tidak beragama Kristian”.

Berdasarkan laporan portal berita The Malaysian Insight ini, Hannah Yeoh telah menulis di dalam Facebook beliau bahawa “Just because someone’s name is Anthony or Tony doesnt make one a Christian” manakala Tony Pua pula telah menulis di dalam Facebook beliau bahawa “University academic can’t even get his basic facts right. Not even simple fact checks.”

Kepada editor portal berita The Malaysian Insight, Hannah Yeoh dan Tony Pua, sukalah saya minta anda semua jelaskan mengapa, sebagai contoh, beberapa petikan yang dilampirkan di dalam screenshot-screenshot ini boleh wujud jika betul Tony Pua dan Anthony Loke bukan Kristian.

Dr Kamarul Zaman Yusoff,
Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
Universiti Utara Malaysia (UUM)

 LIHAT SIARAN ASAL

Tiada ulasan: