HALAMAN SANTAI

Isnin, 29 Mei 2017

Zam tidak tahu mengenang budi, kata Umno

Berita Daily Staff

Sebagai seorang yang berpengalaman dalam media arus perdana dan pernah seketika berada dalam jemaah kabinet kerajaan yang didokong Umno, sepatutnya Zainuddin Maidin lebih berhemah dan bijaksana

KUALA LUMPUR: Bekas ketua Pengarang akhbar Utusan Malaysia, Zainuddin Maidin sepatutnya berterima kasih kepada Umno kerana pernah memberi peluang kepada beliau menjawat jawatan Menteri Penerangan walaupun beliau bukannya pemimpin politik yang disegani.

Demikian kata, Ketua Umno Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee yang menegas sikap Zainuddin yang lebih dikenali sebagai Zam yang hanya menyerang Umno dan kepimpinan Perdana Menteri, Najib Razak membutktikan beliau jenis manusia yang tidak tahu mengenang budi.

Dalam satu kenyataan hari ini, Syed Ali berkata kerana Umno, beliau berpeluang menjawat jawatan tertinggi di akhbar arus perdana, kerana Umno juga, beliau diberi peluang berada dalam kabinet biarpun bukannya seorang pemimpin politik yang lahir daripada akar umbi Umno.

Tambah beliau, Orang Melayu biasanya, sedikit-sebanyak akan tersemat dihati perasaan rendah diri dan tahu berterima kasih apatah lagi kepada parti yang pernah memberi keselesaan hidup kepadanya.

“Mengungkit dan cuba memberi gambaran seolah-olah Umno dan kerajaan yang ada hari ini tidak pernah berjasa kepada rakyat merupakan satu perbuatan yang tidak wajar.”

“Saya tidak tahu apa sebenarnya masalah Zam dengan Umno dan Najib, tetapi tindakan beliau yang berterusan mengecam dan menyerang Umno merupakan tindakan keterlaluan kerana parti itu pernah berjasa kepada beliau,” kata Syed Ali memetik tulisan di blog umnobahagiancheras.blogspot.my miliknya.

Syed Ali juga mengulas tulisan terbaru Zam menerusi portal Malaysiakini yang mendakwa Umno sudah tiada masa depan lagi kerana jasanya yang tersemat di hati rakyat telah terpadam.

Dalam tulisan tersebut, Zam dipetik sebagai berkata Umno sedang mengalami zaman keruntuhan di bawah kepimpinan yang sedang menghadapi masalah besar untuk menebus kembali maruah bangsa, agama dan negara.

Mengulas lanjut, Syed Ali yang juga Setiausaha Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan berkata, tuduhan Zam kononnya Umno sedang mengalami zaman keruntuhan hanyalah persepsi beliau yang sarat dengan perasaan marah terhadap parti dan pentadbiran Najib.

“Dakwaan tersebut pada hemat saya tercetus akibat sifat kewcewa, sikap egoistik dan rasa taksub melampau terhadap individu tertentu yang perlu sentiasa dipuja atas kecemerlangannya pada suatu ketika,” tegasnya.

Tiada ulasan: