HALAMAN SANTAI

Rabu, 29 Mei 2019

Sedekah terakhir pemandu Grab

Recqueal Raimi
 

“SEBELUM keluar dari rumah, abang sempat menghulurkan sejumlah wang kepada ibu untuk disedekahkan kepada surau di Kampung Taun Gusi Padang, Kota Belud,” kata Nur Ain Jaffar.

Nur Ain adalah adik kepada pemandu Grab, arwah Mohd Hanafiee Jaffar, 27, yang hilang sejak 24 Mei lalu.

Menurutnya, kira-kira jam 4.30 petang semalam, polis menghubungi keluarga untuk membuat pengecaman apabila penduduk Kampung Shahbandar, Tuaran menemui mayat di celah bakau tepi pantai.


Nur Ain berkata, sebaik tiba di lokasi, pihak ambulans sudah menghantar mayat terbabit ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) Kota Kinabalu dan sekali lagi mereka diminta untuk membuat pengecaman.

“Ketika itu, kami sangat berharap mayat itu bukan abang. Namun hanya ibu bapa yang dibenarkan doktor masuk bilik mayat dan mereka mengenalpasti mayat itu adalah abang.

“Kami tidak sangka perkara ini berlaku kerana abang ada memaklumkan dengan ibu untuk keluar sahur bersama rakan-rakan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Dia berkata, pada sehari sebelum kejadian, arwah abangnya ada memaklumkan untuk pulang ke kampung pada 25 Mei.

“Namun, kemudiannya arwah mahu menundakan tarikh pulang ke kampung kerana mahu bekerja lagi. Mungkin mahu mengumpul wang untuk persiapan Aidilfitri.

“Buat masa ini, kami masih menunggu bedah siasat dan jika selesai tengah hari ini, kami akan terus pulang membawa jenazah ke Kampung Taun Gusi Padang, Kota Belud,” katanya.

Pada 24 Mei lalu, mangsa dilaporkan gagal dihubungi ahli keluarga dan rakannya sebelum kereta dipandu mangsa ditemui di kawasan tapak Bazar Ramadan, Indah Permai, Sepanggar, pada 12.30 tengah malam Ahad lalu.

Pemeriksaan juga mendapati kereta mangsa berkunci dan terdapat kesan darah di bahagian stereng, brek tangan, pintu depan dan cermin.

Berita berkaitan
Pemandu Grab disamun, dibunuh
[UPDATE] Belum sah mayat pemandu Grab
Misteri kehilangan pemandu Grab

Tiada ulasan: