MALAYSIAKINI
Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) kini menyediakan kemudahan kepada
penggunanya untuk membuat bayaran bil air secara atas talian.
Dalam kenyataan medianya hari ini, Pengurus Besar Jabatan Komunikasi
Korporat dan Hal Ehwal Awam, Priscilla Alfred berkata, selain membayar
bil, pengguna juga boleh bertanya dan membuat aduan melalui talian bebas
tol PUSPEL.
"Dengan pelbagai saluran alternatif yang telah diwujudkan bagi
memberikan 'perkhidmatan SYABAS di jari pengguna', pengguna mampu
mengurangkan keperluan untuk melakukan urusan bekalan air di kaunter
perkhidmatan SYABAS," katanya.
Pembayaran boleh dibuat melalui mesin ATM, auto debit, kad kredit, mesin
deposit tunai, pembayaran tunai, cek dan bank draf di cawangan bank
yang berdaftar.
Justeru, Priscilla berkata, SYABAS mengesyorkan kepada seluruh pengguna
air di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya agar
lebih aktif menggunakan saluran-saluran alternatif disediakan kerana ia
lebih mudah dan menjimatkan masa.
Menurutnya, para pengguna juga disarankan untuk melayari laman web
SYABAS di www.syabas.com.my untuk mendapatkan senarai ejen kutipan dan
kiosks rasmi serta aplikasi lain bagi urusan berkenaan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan