HALAMAN SANTAI

Selasa, 24 Februari 2015

Pemimpin Muslimat nafi kecam ulama PAS

MALAYSIAKINI


Pengarah Pilihan Raya Muslimat PAS, Aiman Athirah menyelar satu kenyataan palsu yang disebarkan atas namanya dan mengkritik persidangan ulama PAS baru-baru ini.

Menurutnya, kenyataan palsu itu adalah "fitnah berniat sangat jahat" dan satu "usaha berterusan perang persepsi" terhadap beliau yang dirasakan sebagai satu "ancaman".

"Saya tidak menolak kemungkinan ia sangat berkait rapat dengan percubaan mempengaruhi pencalonan dan juga pemilihan di dalam parti yang akan berlangsung mulai Mac sehingga Jun 2015," katanya dalam kenyataan.

Menjelaskan pendiriannya, Aiman berkata sebarang isu dalaman PAS tidak wajar disebarkan kepada media dan umum.

"Semua isu dalaman PAS wajar ditangani secara dalaman.

"Saya memberi kepercayaan kepada pimpinan untuk menguruskannya secara hikmah, fatanah, adil dan ihsan kepada semua amilin PAS tanpa mengira latar belakang pendidikan mereka," katanya lagi.

Kenyataan palsu yang dirujuk Aiman diemelkan kepada beberapa organisasi media pada 22 Februari, sehari sebelum Aiman membuat penafian semalam.

Di antara isi kenyataan palsu itu adalah kritikan keras terhadap persidangan ulama (multaqa) di dalam PAS baru-baru ini.

"Saya melihat multaqa itu tidak lebih daripada himpunan melepas kemarahan kumpulan yang disebut sebagai Ulama dalam PAS.

"Tidak ada resolusi yang merakyat, tidak ada perbincangan yang kritikal demi negara.

"Yang tertonjol hanyalah sikap sebenar golongan berserban dalam PAS yang gemar mensyaitankan orang yang tidak sepandangan dengan mereka," kenyataan palsu itu dipetik.

Aiman Athirah sebelum ini disebut-sebut oleh penyokong pro-ulama sebagai salah satu daripada empat personaliti dalam PAS yang didakwa cuba menggulingkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Personaliti lain adalah Mohamad Sabu, Dr Hatta Ramli dan Datuk Pharolrazi Zawawi.

Tiada ulasan: