HALAMAN SANTAI

Jumaat, 27 Februari 2015

3,000 Anggota Tentera Darat Sertai Zikir Perdana

RAKYATNEWS


 


PORT DICKSON - Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor merupakan antara kira-kira 3,000 pegawai dan anggota tentera darat yang menyertai majlis Zikir Perdana di sini, malam tadi, sempena sambutan Hari Tentera Darat ke-82, tahun ini.

Majlis bertempat di Masjid Depot Regimen Askar Melayu Diraja (RAMD) yang diadakan selepas solat Maghrib itu dipimpin oleh Kapt. Hanafiah Mat Zain dari Markas Pemerintahan Medan Tentera Darat.

Turut diadakan ialah tazkirah oleh penceramah jemputan Ustaz Uda Kasim yang merupakan Pengetua Maahad Dakwah Wal Irshad, Bandar Puteri, Kelang.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Raya Tentera Darat Mej Mohd Riduan Yusoff berkata selain menerapkan kepentingan amalan berzikir dalam kehidupan harian, majlis itu juga bertujuan meningkatkan hubungan silaturrahim sesama anggota.

"Amalan ini juga merupakan sesuatu pembinaan kerohanian untuk anggota muslim lebih memahami dan menghayati tuntutan nilai-nilai murni Islam yang perlu diamalkan dalam kehidupan," katanya di sini.

Tiada ulasan: