HALAMAN SANTAI

Ahad, 26 Januari 2020

Maszlee berhasrat tanding ketua Bersatu Simpang Renggam

BERNAMA




Ahli Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik berhasrat bertanding merebut jawatan ketua bahagian Bersatu bahagian Simpang Renggam apabila dilihat menyerahkan borang pencalonan, hari ini.

Maszlee yang selesai menyerahkan borang di pejabat Bersatu Bahagian Simpang Renggam, kira-kira 10.15 pagi ini, bagaimanapun, enggan memberikan sebarang komen kepada pemberita berhubung hasratnya itu.

Turut dilihat menyerahkan borang pencalonan bagi merebut jawatan sama, pada 9.30 pagi ini, adalah Ketua Penaja Bahagian Ahmad Ahem, 62 tahun.

Ahmad, yang berkecimpung dalam politik sejak berumur lingkungan 20-an, berkata walaupun terpaksa berhadapan dengan bekas menteri pendidikan itu, beliau yakin ahli di peringkat akar umbi mengenali individu yang boleh memberikan perkhidmatan terbaik.

“Saya amat berharap mereka (ahli) akan dapat memilih calon yang benar-benar layak bukan atas kapasiti jawatan semata-mata,” katanya ketika ditemui selepas menyerahkan borang pencalonan di Pejabat Bersatu Bahagian Simpang Renggam di Kluang, hari ini.

Ahmad dalam pada itu berkata pemilihan parti akan membabitkan 997 ahli daripada 10 cawangan.

“Pemilihan ini turut diharapkan setiap ahli dapat melaksanakannya (memilih calon) dengan sebaik mungkin demi masa hadapan dan kebaikan parti ini,” katanya.-Bernama


Tiada ulasan: