Malindo Air berkata, krew terbabit bertugas dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Zhengzhou pada 24 Februari lalu akan dikuarantin sehingga 14 hari.
Katanya, imbasan yang dilakukan kepada para penumpang secara proaktif dan kawalan ketat terhadap pergerakan semua penumpangnya ke dan dari China sedang dilakukan.
Tambah syarikat perbangan itu, semua penumbang warga China dari wilayah Hubei (seperti yang tertera dalam pasport) perlu mempunyai sijil perubatan yang membuktikan mereka sihat untuk terbang.
Menurut Malindo Air, penumpang yang didapati tidak sihat untuk mengembara, tidak akan dibenarkan menaiki pesawat.
Para penumpang Malindo Air yang berhasrat untuk membatalkan atau mengubah rancangan perjalanan boleh melakukan demikian dengan menghubungi pasukan ‘Customer Care’ syarikat itu di talian +603-7841 5388 (antara jam 8 pagi hingga 10 malam) atau menghanatar e-mel ke alamat customer_care@malindoair.com. – MalaysiaGazette
Tiada ulasan:
Catat Ulasan