HALAMAN SANTAI

Selasa, 23 September 2014

MB baharu tentukan kedudukan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor

Oleh Shawaliah Hadir
Post Pic
 
 
 
SHAH ALAM: Sama ada jawatan Penasihat Ekonomi Selangor dikekalkan atau tidak, perkara itu akan diputuskan oleh Menteri Besar Selangor yang baharu Azmin Ali, demikian menurut Dr Yunus Hairi.
 
Beliau yang merupakan Exco Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam itu berkata, keputusan untuk menutup pejabat Penasihat Ekonomi Selangor itu dibuat dalam Mesyuarat Exco di bawah pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
 
"Saya ingat kita tidak bincang tentang pemecatan Anwar Ibrahim cuma dalam Mesyuarat Exco kita membuat keputusan menutup Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor (kerana) ia tidak berfungsi dan memakan jumlah (perbelanjaan) yang agak besar. Itu sahaja.
 
"Terpulang kepada menteri besar yang baharu sama ada akan terus mewujudkan jawatan itu ataupun tidak," katanya kepada wartawan di lobi Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri hari ini.
 
Semalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) bersetuju supaya Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor di Plaza Perangsang ditutup berkuatkuasa serta-merta bagi menjimatkan kos pentadbiran kerajaan negeri.
 
Kerajaan negeri berpendapat urusan melibatkan hal-ehwal ekonomi boleh dilakukan Pusat Pelaburan Negeri Selangor (SSIC).
 
Perkara tersebt diumumkan oleh CEO Menteri Besar Selangor Pemerbadanan (MBI), Faekah Husin menerusi satu kenyataan.
 
Jawatan itu Penasihat Ekonomi Selangor disandang oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tiada ulasan: