HALAMAN SANTAI

Jumaat, 30 Disember 2016

Datin hadapi pertuduhan cuba bunuh pembantu rumah

Astro Awan
Datin hadapi pertuduhan cuba bunuh pembantu rumah
Seorang suri rumah bergelar datin didakwa di mahkamah sesyen di sini atas tuduhan cuba membunuh pembantu rumah warga Indonesia. - Gambar Astro AWANI
 
 
PETALING JAYA: Seorang suri rumah bergelar datin didakwa di mahkamah sesyen di sini atas tuduhan cuba membunuh pembantu rumah warga Indonesia menggunakan pisau dapur, penyangkut baju, batang mop dan payung hingga mangsa parah, minggu lalu.

Tertuduh, Rozita Mohamad Ali, 43, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan memohon dibicarakan sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa di hadapan hakim, Mohamad Kamil Nizam.

Berdasarkan kertas pertuduhan, Rozita didakwa melakukan perbuatan itu terhadap Suyanti Sutrinso,19, hingga menyebabkan kecederaan termasuk pada kedua-dua belah mata, tangan dan kaki, organ dalaman, pendarahan beku di bawah kulit kepala, patah tulang serta patah belikat kiri.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu di 62, Jalan PJU 7/30, Mutiara Damansara, antara jam 7 pagi hingga 12 tengah hari, pada 21 Disember lalu dan didakwa mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM20,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 Februari ini untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Khairul Aisamuddin Abdul Rahman, manakala tertuduh diwakili peguam Rosal Azimin Ahmad

Tiada ulasan: