HALAMAN SANTAI

Selasa, 30 Julai 2019

Umno nampaknya ada perubahan yang ketara kata orang kuat DAP


Umno nampaknya ada perubahan yang ketara. Dalam mesyuarat Agong tahunan di cawangan cawangan tiada lagi masalah untuk mendapatkan korum yang secukupnya lagi.

Ini berbeza dengan keadaan tahun tahun sebelum parti itu tewas dalam Pilihanraya dahulu dalam mana banyak cawangan bermesyuarat tanpa korum yang cukup.

Ini lah yang sedang berlaku setelah orang ramai mulai merasakan kerajaan PH sekarang tidak dapat merubah keadaan politik negara.

Kejadian ahli ahli dalam mesyuarat Agong sekarang tanpa di panggil dan di punggah lagi nampaknya.

Begitu juga dalam perwakilan perwakilan Bahagian selain dari kehadiran perwakilan yang mencukupi sudah ramai pemerhati peerhati datang seperti tahun tahun sembilan puluhan dan tahun tahun sebelumnya.

Ini bayangan awal yang baik. Hanya yang masih di oersoalka sekarang ialah pimpinan atasan parti yang belum diubah. Ini lah yang mungkin membantutkan usaha mengembalikan Umno itu untuk di beri mandat.

Jika selesai masalah moral pucuk pimpinan parti itu dan pimpinan yang sedang menghadapi undang undang di Mahkamah bersara Umno akan kembali di terima rakyat.

Olih itu Umno perlu mengenepikan pemimpin. Pusat yang mempunyai persepsi buruk dari rakyat untuk rakyat kembali kepada Umno itu.

Tiada ulasan: