HALAMAN SANTAI

Jumaat, 29 Ogos 2008

Lebih 200 membantah konsert Avril Lavigne malam ini

BERNAMA


KUALA LUMPUR: Lebih 200 mahasiswa, anggota badan bukan kerajaan dan parti politik berkumpul di pekarangan Masjid Negara hari ini bagi membantah penganjuran konsert Avril Lavigne yang akan berlangsung malam ini di Stadium Merdeka.

Presiden Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS), Mohd Dzulkhairi Mohd selaku jurucakap kumpulan itu berkata, konsert Avril sewajarnya dihentikan bagi mengelakkan pengaruh negatif terhadap golongan remaja lebihlebih lagi dengan kehadiran bulan Ramadan dan sambutan kemerdekaan negara yang ke-51.

"Sepatutnya sambutan Hari Kemerdekaan perlu bermotifkan semangat cintakan negara, mempertahankan kedaulatan, mengagungkan pejuang kemerdekaan dan seumpamanya yang boleh menaikkan semangat nasionalisme.

"Avril bukanlah seorang role model yang boleh disamakan dengan tokohtokoh wanita negara," katanya dalam perhimpunan aman itu yang berlangsung kira-kira 20 minit.

Sementara itu, Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Kamarulzaman Mohammad berkata seramai 500 orang akan berkumpul pada 7 malam ini di Stadium Merdeka bagi membantah dan seterusnya memastikan konsert tersebut tidak berjalan dengan lancar.

Tiada ulasan: