HALAMAN SANTAI

Selasa, 28 Mac 2017

Janji Hospital Tanjung Karang: ‘Riuh satu kampung, telur tak keluar’

OLEH NAZLI IBRAHIM

SIDANG-DUN-SELANGOR 2017 (1)


SHAH ALAM- Kerajaan Persekutuan mengambil masa terlalu lama sehingga lebih 16 tahun untuk memulakan projek pembinaan Hospital Tanjung Karang seperti dijanjikan sebelumnya.

Ahli Dewan Negeri (ADN) Sekinchan, Ng Sue Lim, berkata janji dibuat Ahli Parlimen Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar itu turut diberikan publisiti meluas dengan tujuan mendapatkan imej sendiri.

“Noh Omar janji 16 tahun lalu, pada masa itu kawan anak saya baru 10 tahun dan sekarang sudah 26 tahun, berkawin dan ada tiga anak.

“Bila kita asak-asak barulah kita tengok rumput-rumputnya dibersihkan. Jangan cakap gegak gempita, riuh satu kampung, telur tak keluar. Memalukan ,” katanya ketika membahaskan usul menyembah ucapan terima kasih di atas titah ucapan Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor di Dewan Negeri Selangor (DNS) di sini, hari ini.

Ketika menyentuh prestasi Kerajaan Negeri sejak 2008, Sue Lim memberitahu prestasi Kerajaan Pakatan Selangor pada masa ini dicemburui Umno-BN yang mentadbir Kerajaan Negeri sebelum itu.

Sue Lim turut menyentuh beberapa isu lain seperti 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) sehingga menimbulkan perasaan kurang senang dalam kalangan ADN BN.-nR-

Tiada ulasan: