HALAMAN SANTAI

Sabtu, 7 Disember 2019

Anwar: Lawan tetap lawan, bukan lawan dengan kawan

YASMIN RAMLAN

 
 

Mengambil pentas di kongres PKR hari ini Presiden PKR Anwar Ibrahim mengingatkan anggota parti slogan 'lawan tetap lawan' adalah untuk melawan seteru dan bukannya sesama sendiri.

Pesan Anwar itu hadir ketika kemelut dalaman politik PKR berterusan dengan yang terbaru menyaksikan kongres Pemuda PKR (AMK) semalam dicemari pergaduhan sehingga mengakibatkan kecederaan.

“Lihat, kita ini satu pasukan. Bila kita kata lawan tetap lawan itu, lawan jangan dengan kawan.

“Parti ini parti kita, parti derita diangkat rakyat, susah di jalanan. Tauke besar kaya-kaya tak bersama kita, yang bersama kita saudara yang ada semangat menegakkan keadilan, tak terlalu pandai, tak ada dana.

“Yang ada hanya semangat dan cita-cita. Pecahkan tembok halangan dan bangkit sebagai satu keadilan rakyat,” katanya pada ucapan dasar dan perasmian kongres di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh, Melaka.
Kekecohan berlaku pada kongres AMK semalam selepas beberapa perwakilan mendakwa tidak dibenarkan masuk sedangkan sekumpulan pemuda berbaju hitam dikatakan hadir sebagai pemerhati dibenarkan masuk.

Siasatan polis setakat ini mendapati dua individu cedera dalam kejadian itu, masing-masing luka di dahi kanan dan belakang kepala.

Dua individu ditahan bagi membantu siasatan berhubung insiden yang kini disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan.

[Berita lanjut menyusul]


Tiada ulasan: