HALAMAN SANTAI

Ahad, 2 Jun 2019

VIDEO | Polis kenal pasti pemilik kereta lari daripada diperiksa

fazleen safina 

Polis Johor ucap takziah kematian anggota trafik dirempuh motosikal
JOHOR BAHRU – Polis sudah mengenal pasti pemilik kereta Proton Wira berwarna kelabu yang melarikan diri ketika diarahkan berhenti untuk pemeriksaan di Jalan Taman Persiaran Sri Putri, Taman Putri dekat Kulai, semalam.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Khalil Kader Mohd berkata, usaha mengesan pemilik kenderaan terbabit dilakukan bagi mengetahui sebarang pembabitan dalam mana-mana kes jenayah.

“Perbuatan memandu secara melulu suspek membahayakan orang lain, selain tidak mengikut arahan polis untuk berhenti dan terpaksa dikejar oleh beberapa kenderaan polis.

“Justeru, kita perlu dapatkan suspek untuk mengetahui pembabitan dalam apa-apa kes jenayah,” katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Video Player

00:00
00:10

Semalam, tular video berdurasi kira-kira 10 saat yang menyaksikan polis mengejar dua suspek menaiki sebuah Proton Wira di lampu isyarat di Pekan Kelapa Sawit dekat Kulai.

Turut kedengaran satu das tembakan dilepaskan ke arah kenderaan yang dipandu laju itu, namun, kedua-dua suspek berjaya meloloskan diri dengan masuk ke dalam semak sehingga ke Taman Murni Jaya, Layang-Layang, dekat Kluang.

Dalam perkembangan lain, Mohd Khalil turut merakamkan ucapan takziah kepada anggota keluarga seorang anggota polis yang maut manakala rakan setugasnya cedera parah akibat dirempuh sebuah motosikal ketika mereka sedang melakukan pemeriksaan ke atas sebuah van di Jalan Persisiran Perling arah Iskandar Puteri, pada 6.40 pagi, semalam.

Beliau berkata, pihaknya sedang dalam proses mendapatkan tuntutan insurans dan sebagainya selain membantu keluarga kedua-dua anggota berkenaan.

“Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada netizen-netizen yang mengambil berat mengenai kematian kedua-dua anggota,” katanya.

Semalam, Lans Koperal Mohd Ishraf Ismail, 27, yang cedera di kepala meninggal dunia di tempat kejadian manakala Lans Koperal Muhammad Syakir Safwan Khairudin, 29, serta penunggang motosikal berumur 36 tahun berkenaan cedera parah dan dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini. -Bernama


Tiada ulasan: