HALAMAN SANTAI

Selasa, 31 Mac 2020

‘Hoi stupid idiots!’… maki polis di sekatan jalan raya wanita ditahan

Kumara Sabapatty
MGF31032020_SJR-PERSIARAN-SURIAN-KPD-PJ_28
Seorang wanita ditahan kerana ingkar arahan ketika sekatan jalan raya OPS Covid-19 di Persiaran Surian, Petaling Jaya. foto AFIQ RAZALI,  
 

PETALING JAYA – “Hoi stupid idiots, sekat jalan sampai jam teruk everywhere menyusahkan orang!”

Itu jeritan seorang wanita ke arah pasukan polis dan tentera yang sedang bertugas melakukan sekaran jalan raya Op Covid di Persiraran Surian bersempadan Kota Damansara-Damnsara pagi tadi.

Wartawan MalaysiaGazette yang berada di lokasi dari awal pagi turut melihat gelagat wanita berkenaan sejak terperangkap dalam kesesakan sehinggalah beliau tiba di perkarangan apartmennya.

Insiden mengejutkan itu berlaku kira-kira 9.30 pagi sebaik sahaja wanita itu tiba di rumahnya selepas terperangkap dalam kesesakan lalu lintas berikutan operasi besar-besar pasukan polis Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya terhadap orang ramai yang ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Wanita yang tinggal apartmen terletak betul-betul bersebelahan sekatan jalan raya itu  menaiki kenderaan Proton X70 berwarna putih juga membunyikan hon kereta hampir setengah jam ketika cuba mencari jalan keluar dari kesesakan ke rumahnya.

Sebaik berjaya tiba di perkarangan kediamannya beliau memberhentikan kereta di hadapan pintu masuk apartmen sebelum menurunkan cermin pintu pemandu dan menjerit ” Hoi stupid idiots, sekat jalan sampai jam teruk menyusahkan orang”.

cin

Selepas 10 minit hilang dari pandangan, wanita itu muncul semula dan dilihat berjalan ke arah polis seperti memberi penjelasan serta rasa tidak puas hati terhadsap sekatan jalan raya yang didakwa menyusahkan beliau untuk membeli barang keperluan rumah.

Namun anggota polis yang bertugas meminta kad pengenalan beliau dan terus bertindak menahannya serta diarah duduk di bawah khemah yang disediakan untuk para petugas sekatan jalan raya.

Setengah jam kemudian beliau dibawa ke balai polis Damansara untuk tindakan siasatan selanjutnya di bawah Seksyen 7(1)  Seksyen 24 Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342).  – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: