HALAMAN SANTAI

Sabtu, 30 April 2016

Dua treler, satu bas, empat kereta terlibat nahas dekat Tangkak

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
AYER KEROH: Seramai 43 orang nyaris terkorban dalam kemalangan membabitkan tujuh kenderaan termasuk masing-masing sebuah bas ekspres, treler dan tiga kereta di KM174 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) hala selatan di sini, pagi tadi.
 
Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, Mohd Hafidzatullah Rashid berkata, bagaimanapun hanya empat orang sahaja yang mengalami kecederaan dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi.
 
 
 
"Seramai 23 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Jasin, Ayer Keroh, Jasin Bestari, Bukit Katil dan Tangkak ke lokasi selepas menerima panggilan jam 10.37 pagi dan sampai di tempat kejadian kira-kira setengah jam kemudian.
 
"Sebaik sahaja tiba, didapati kemalangan membabitkan sebuah bas, treler, kenderaan pelbagai guna (MPV) Perodua Alza, pacuan empat roda Toyota Hilux dan tiga kereta iaitu Proton Persona, Iswara dan Mercedes.
 
"Dipercayai seramai 43 orang terlibat dalam kemalangan ini termasuk 30 penumpang bas namun hanya empat sahaja yang cedera," katanya di sini, hari ini.
 
Difahamkan kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Tangkak untuk rawatan lanjut.
 
 

Tiada ulasan: