HALAMAN SANTAI

Jumaat, 30 Jun 2017

Jika Anwar Tidak Boleh Jadi PM, Siapa Pun Tidak Boleh – Akar Umbi PKR

Suara Kebenaran




Pembangkang di negara ini tidak akan mampu bersatu padu dan memperoleh kejayaan seperti mana sekarang sekiranya tidak kerana Datuk Sri Anwar Ibrahim kata seorang pemimpin PKR Cabang.

Dari Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan sekarang, semuanya mendapat momentum sokongan rakyat hasil dari perjuangan Anwar setelah dipecat Tun Mahathir pada penghujung 90-an.

Tanpa Anwar, pembangkang di Malaysia hanya kekal sebagai minoriti dalam kerajaan persekutuan dan negeri sahaja, tidak lebih dari itu.  Nak membentuk kerajaan di beberapa negeri macam sekarang?  Mimpilah.

Justeru, amat wajar jasa Anwar ini dibalas dengan beliau sendiri dilantik menjadi Perdana Menteri, bukan orang lain, apatah lagi Tun Mahathir kata pemimpin Cabang yang berkenaan.  Tun Mahathir adalah orang yang menamatkan karier Anwar dipuncak kepimpinan kerajaan sedangkan hanya selangkah sahaja lagi untuk Anwar menjadi Perdana Menteri.

Maka itu, apa saja kenyataan dan keputusan pimpinan PKR di atas, selagi tidak menjurus kepada merealisasikan soal pokok menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri, maka ianya ditolak oleh ahli PKR di akar umbi

Tiada ulasan: