HALAMAN SANTAI

Selasa, 27 Jun 2017

Tiga sekeluarga maut nahas dua kenderaan

SINAR ONLINE

Tiga sekeluarga maut nahas dua kenderaan
Kenderaan pelbagai guna Toyota Velfire remuk teruk dalam kemalangan yang turut mengorbankan tiga sekeluarga dalam nahas membabitkan dua kenderaan di KM 229.5 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara, berhampiran Plaza Tol Pedas-Linggi pagi tadi. - Foto Bernama 
 
REMBAU - Wanita hamil empat bulan antara tiga yang maut dalam nahas membabitkan dua kenderaan di Km 229.5 Lebuhraya Utara -Selatan  arah utara, berhampiran Plaza Tol Pedas-Linggi, di sini pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Ibrahim Shariff berkata kejadian 9.30 pagi itu turut menyaksikan enam yang lain cedera.

Mereka yang maut dikenali sebagai Keng Kim Seng (lelaki/76) , Keng Swee May (perempuan/30) dan Keng Swee Nee (wanita hamil/40). Kesemuanya dari sebuah keluarga.

Dalam satu kenyataan di sini, Ibrahim berkata kemalangan melibatkan sebuah Toyota Camry yang dipandu seorang lelaki dan kenderaan pelbagai guna mewah Toyota Vellfire yang membawa lapan orang.

"Siasatan awal mendapati kejadian dipercayai berlaku apabila kereta jenis Toyota Camry yang dalam perjalanan dari Ayer Keroh yang berada di lorong paling kanan hilang kawalan lalu bergesel dengan Toyota Velfire yang berada di lorong tengah,” katanya.

Beliau berkata pergeseran itu menyebabkan kedua- dua kenderaan terbabas ke kiri lebuh raya dan mengakibatkan seorang penumpang belakang Toyota Velfire tersebut meninggal dunia di tempat kejadian.

Beliau berkata dua lagi disahkan meninggal dunia di Hospital KPJ Seremban.

Yang cedera pula ialah pemandu Toyota Camry  yang mengalami patah kaki  serta pemandu dan empat  lagi penumpang Vellfire.

"Semasa kejadian, keadaan cuaca cerah dan baik, manakala keadaan trafik tidak sibuk," kata Ibrahim.
Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Bernama

Tiada ulasan: