HALAMAN SANTAI

Rabu, 28 Jun 2017

Zakir Naik Ditawarkan Kerakyatan Oleh 10 Negara

Adam Dani El-Munawar

Zakir Naik


Pendakwah Islam tersohor, Dr Zakir Naik telah ditawarkan kewarganegaraan oleh sekurang-kurangnya sepuluh negara.

Zakir, yang dikehendaki berkaitan siasatan berhubung keganasan di negara kelahirannya di India, berkata, setakat ini, beliau belum menerima mana-mana kerakyatan yang ditawarkan itu.

“Saya belum membuat keputusan mengenai sama ada saya perlu mengambil kewarganegaraan lain kerana kesukaran yang saya hadapi berdasarkan dakwaan tidak berasas (di India).

“Dengan rahmat Tuhan, saya telah ditawarkan kewarganegaraan oleh sekurang-kurangnya sepuluh negara Islam.

“Mungkin pada masa datang saya akan terima jika bersesuaian, kerana menurut teks-teks Islam, jika ada pihak cuba menganiaya pemikiran saya, maka saya harus melindungi diri,” katanya dilaporkan dalam satu wawancara melalui sebuah televisyen Arab Saudi, yang kemudiannya dipetik oleh akhbar The Hindu yang berpangkalan di New Delhi, Jumaat lalu.


Tiada ulasan: