HALAMAN SANTAI

Jumaat, 30 Jun 2017

USA Hantar Tentera, Kenyataan CM Lim Lanjutan Dari Kebimbangan Rakyat

Suara Kebenaran



CM Lim tidak pernah menjemput campur tangan asing seperti USA ke dalam negara ini, seperti yang banyak dimainkan di media sosial.  Apa yang beliau kata ialah, United States bukan setakat boleh saman negara ini saja (melalui DoJ) tapi juga boleh menghantar tentera untuk menjatuhkan kerajaan negara ini.

Dengan bagaimana kenyataan seperti itu dikatakan menjemput campur tangan asing?

Memang ada kebenarannya apa yang CM Lim katakan itu, USA sebagai negara kuasa besar dunia, bukan sahaja boleh menyaman negara asing seperti Malaysia tapi juga boleh menawannya dengan menggunakan kekuatan tentera.

Sekalipun mungkin ada kekangan logistik tapi USA diketahui mempunyai banyak pengkalan di merata dunia dengan yang paling dekat di Jepun.  Itu yang mencetus kebimbangan rakyat sehingga mendapat perhatian CM Lim.  Najib mana tahu semua ni kerana beliau jarang dilihat bersama rakyat, berbanding dengn CM Lim.

Bagi mengelakkan itu berlaku (konflik ketenteraan dengan USA), pemimpin Malaysia yang terpalit dalam skandal 1MDB ini, perlulah pergi ke USA dan menghadapi pendakwaan.  Itu yang dimaksudkan CM Lim, bukan menjemput campur tangan asing seperti mana fitnah cytro UMNO.
Soal bukti, itu kemudian, menyerah diri kepada DoJ dulu.

Tiada ulasan: