HALAMAN SANTAI

Sabtu, 28 April 2018

'MP Batu' ikrar terus berkempen bantu HARAPAN

MALAYSIAKINI

   

PRU14 | Selepas hilang kelayakan untuk bertanding hari ini, Naib Presiden PKR Tian Chua 'mengisytiharkan' dirinya sebagai Anggota Parlimen Batu dan berikrar akan terus berkempen untuk menewaskan BN pada pilihan raya ini.

Beliau menyifatkan perkara yang menimpa dirinya sebagai taktik BN bagi menafikan kemenangan Pakatan Harapan (HARAPAN).

"Saya akan berbincang dengan pimpinan parti untuk putuskan tindakan seterusnya, mereka (BN) tidak akan dapat rampas Batu dengan cara ini.

"Sementara itu kita tidak akan hentikan kempen kita," katanya selepas membuat laporan polis berhubung perkara itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul petang tadi.

Beliau berkata rakyat tidak akan memaafkan tindakan itu.

"Saya sebagai MP Batu, akan terus lakukan apa yang termampu, melibatkan diri sepenuhnya dalam kempen untuk memastikan kemenangan (HARAPAN)," katanya lagi.

Pagi tadi, pegawai pengurus pilihan raya Anwar Mohd Zain enggan menerima kertas pencalonannya berdasarkan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 2 Mac lalu yang mengekalkan sabitan bersalah terhadapnya atas tuduhan menghina kehormatan seorang anggota polis, dengan hukuman denda kepada RM2,000.

Keputusan Anwar bertentangan dengan pegawai pengurus pilihan raya pada PRU 2013 yang membenarkan Tian Chua bertanding walaupun ketika itu beliau disabitkan bersalah untuk satu kes mahkamah lain dan juga dikenakan denda dengan jumlah sama.


Tiada ulasan: