HALAMAN SANTAI

Ahad, 29 April 2018

NAJIB BIDAS CALON ‘NOMAD’ PEMBANGKANG




Datuk Seri Najib Tun Razak membidaskan tindakan calon pembangkang yang sering berpindah kawasan bagi menyembunyikan kegagalan mereka berkhidmat untuk rakyat.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) ity menyifatkan parti pembangkang di negara ini licik apabila mereka melarikan diri ke kawasan yang difikirkan ‘selamat’  pada pandangan mereka.

Penyandang kerusi Parlimen Pekan itu menegaskan, pembangkang sebenarnya  merampas hak rakyat untuk menilai prestasi pada penggal terdahulu.

“Tindakan itu mungkin ada yang gusar sebab sepanjang perkhidmatan asyik mengabaikan penduduk kawasan atau mungkin ada juga yang menang dulu sebab memfitnah.

“Kali ini angkat kaki risau rakyat di kawasan itu akan mengadili setelah mereka ketahui kebenaran.
“BN tidak akan sesekali jadi seperti pembangkang. Saya tahu penduduk dan pengundi di Pekan cukup bijak dalam membuat pilihan.

“Rekod dalam PRU14 membuktikan betapa orang Pekan begitu selesa bersama saya dan BN apabila kita berjaya mengekalkan kerusi Parlimen dengan majoriti undi cukup besar iaitu 35,163 undi,” katanya dalam blog Najib Razak.

Najib menegaskan, beliau tidak pernah ambil mudah kawasan dan penduduk Pekan sebaliknya akan terus melaksanakan pelbagai inisiatif dan bekerja kuat supaya para pengundi dapat melihat sendiri apa yang diusahakan dan dicapai.

Jelas beliau, pengundi membuat keputusan di peti undi berdasarkan pencapaian tersebut.

“Saya yakin Insya-Allah, sekiranya masyarakat di Pekan secara khususnya dan Malaysia secara amnya memilih dan mengundi pada 9 Mei nanti berdasarkan kepada fakta yang terbentang dan track record BN yang tersedia.

“Bukan sentimen dan berita-berita hasutan palsu dibawa pembangkang, BN mampu menang dengan majoriti yang lebih besar, bukan sahaja untuk kerusi Parlimen Pekan tetapi juga untuk lain-lain kerusi di seluruh negara,” katanya.


Tiada ulasan: