HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 April 2018

“Siapa kata saya nak sediakan peti mayat…itu tipu!” – Zahid

THE MALAYSIAN TIMES



KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan dakwaan beliau akan menyediakan peti mayat untuk masyarakat India.

“Siapa kata saya nak sediakan peti mayat…itu tipu….yang kita sediakan adalah pakej untuk orang India yang meninggal.

“Hanya orang jahat sahaja yang kata saya sediakan keranda, saya sediakan peti mayat.
 
“Kita sediakan pakej untuk masyarakat India dan individu yang meninggal di bawah pengurusan HEMI- Hal Ehwal Masyarakat India seluruh Parlimen Bagan Datuk,” katanya.

Pada 21 Apr, Zahid, calon Barisan Nasional bagi kerusi Parlimen Bagan Datuk, mengumumkan sebahagian manifesto khas BN Bagan Datuk buat masyarakat India membabitkan kebajikan dan pendidikan.

Manifesto khas Bagan Datuk sempena Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) mengambil kira kepentingan semua kaum itu dilancarkan Zahid pada Sabtu selepas penamaan calon di Dewan Hajah Tuminah di Kampung Nipah Darat di sini.

Zahid, penyandang anggota Parlimen Bagan Datuk berkata, manifesto khas itu termasuk perkhidmatan krematorium percuma, tuisyen percuma buat anak-anak India yang akan menduduki peperiksaan dan menyediakan 10,000 peluang pekerjaan melalui sektor perindustrian yang sedang membangun di Bagan Datuk.

 “Selain itu kita juga akan turut menyediakan program Latihan Teknikal dan Pendidikan Vokasional (TVET) kepada mereka yang berminat di Politeknik dan Kolej Komuniti Bagan Datuk.
 
“Saya juga akan melantik seorang setiausaha politik berketurunan India dari Bagan Datuk untuk bertugas di Pejabat Timbalan Perdana Menteri. Ia adalah untuk membantu seluruh masyarakat India Bagan Datuk khususnya dan seluruh negara,” kata beliau.

Tiada ulasan: