HALAMAN SANTAI

Khamis, 25 Oktober 2018

Xavier: Saya tak terima surat amaran JK disiplin PKR

MALAYSIAKINI

   

PEMILIHAN PKR | Penyandang naib presiden PKR Dr Xavier Jayakumar berkata tidak menerima sebarang surat amaran daripada Jawatankuasa Aduan, Rayuan dan Disiplin parti itu sebagaimana yang dilaporkan.

"Saya ingin menegaskan di sini bahawa saya tidak pernah menerima sebarang surat mahupun notifikasi mengenai perkara ini daripada jawatankuasa ini.

"Saya percaya, tindakan ini dilakukan oleh sesetengah pihak yang menggunakan taktik kotor untuk memburukkan nama dan imej saya.

"Lebih-lebih lagi dengan kedudukan terkini saya yang agak positif ke arah pemilihan untuk jawatan naib presiden," katanya dalam suatu kenyataan malam ini.




Xavier yang juga MP Kuala Langat berkata tindakan Jawatankuasa Bantahan, Rayuan dan Disiplin memaparkan keputusannya memberi surat peringatan amaran selepas mendapat aduan adalah suatu yang tidak profesional.

"Saya amat kesal dengan tindakan yang telah diambil oleh jawatankuasa ini yang tidak professional dan agak keterlaluan.

"Bagaimanakah jawatankuasa tersebut boleh membuat keputusan tanpa usul periksa dan tanpa memberi peluang kepada saya untuk menjawab aduan yang tidak dimaklumkan kepada saya?" Soal beliau.

Dua MP PKR turut diberi amaran

Jawatankuasa disiplin memberikan amaran kepada menteri PKR itu dan dua anggota parlimennya yang menjadi calon dalam pemilihan parti berdasarkan aduan yang dibuat terhadap mereka.

Selain Xavier, Anggota Parlimen Johor Bharu Akmal Nasrullah Mohd Nasir dan MP Hulu Selangor June Leow Hsiad Hui turut menerima amaran.

Jayakumar dan Leow bersaing untuk jawatan majlis kepimpinan pusat PKR manakala Akmal berjaya mempertahankan jawatan sebagai Ketua Cabang PKR Johor Bharu ketika pemilihan parti pada 30 September lalu.

Dalam suatu kenyataan hari ini, bagaimanapun jawatankuasa disiplin parti itu berkata surat yang dikeluarkan terhadap mereka tidak menyebut butiran sebab-sebab amaran.

Jawatankuasa itu juga berkata menerima aduan kesalahan pilihanraya yang dilakukan mereka.

Tiada ulasan: