HALAMAN SANTAI

Sabtu, 27 Oktober 2018

Zahid ajak Asyraf bersama-sama menentang musuh Umno



Zahid ajak Asyraf bersama-sama menentang musuh Umno

Datuk Ahmad Zahid Hamidi tidak memberi respons lanjut berhubung desakan Ketua Pemuda Umno Datuk Asyraf Wajdi agar beliau bercuti ekoran terpalit dengan 45 pertuduhan baru-baru ini.

Zahid seolah-olah memberi gambaran bahawa beliau akan terus memimpin parti itu apabila
menegaskan bahawa Umno akan terus bersatu padu buat masa ini.

“Terima kasih atas pandangan Pemuda, saya raikan kepelbagaian pendapat.

“Namun yang penting marilah kita terus bergerak bersama untuk menentang musuh yang mahu menghancurkan Umno,” tweet beliau hari ini.

Semalam, Ketua Pemuda Umno Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata Zahid wajar mengambil cuti seketika agar dapat memberi tumpuan kepada kesnya di mahkamah.

Ia berkaitan 45 tuduhan pengubahan wang haram, pecah amanah jenayah dan menerima suapan berjumlah lebih RM42 juta serta 27 pertuduhan membabitkan diri dalam pengubahan wang haram berjumlah lebih RM72 juta.

Menurut Asyraf, tidak adil untuk terus meletakkan tanggungjawab mengetuai Umno kepada Zahid di saat parti itu terus bergerak ke hadapan.

Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ahmad Maslan turut melontarkan pandangan tidak bersetuju dengan gesaan pemuda di tweeter.

Beliau turut menyenaraikan lima sebab Zahid perlu menjalankan tugas sebagai Presiden Umno kerana prosedur mengambil cuti jika berdepan dakwaan mahkamah hanyalah jika Umno masih memerintah.

Beliau juga berkata Zahid belum didapati bersalah dan pendakwaan terhadapnya berunsur politik dan beliau belum lagi didapati bersalah.

Proses mahkamah tidak akan berjalan setiap hari dan parti perlu terus bersamanya di saat susah dan senang, katanya lagi.

Tiada ulasan: