HALAMAN SANTAI

Rabu, 28 April 2021

Shahidan tak peduli, akan dedah rahsia Zahid lepas raya

AGENDA DAILY

Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim.

Pengerusi Kelab Ahli Parlimen Backbenchers Perikatan Nasional (PNBBC), Datuk Seri Shahidan Kassim tetap dengan pendirian untuk mendedahkan rahsia yang menunjukkan pemimpin UMNO menyokong Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya akan dedah gerakan sokong Anwar selepas raya nanti kerana perbuatan tersebut melanggar keputusan MT (Majlis Tertinggi)

“(Jika) langgar keputusan parti kena ambil tindakan disiplin,” kata Ahli Parlimen Arau itu hari ini.

Pada 24 April lalu, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memecat Shahidan daripada jawatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, dan digantikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azlan Man.

Susulan itu, Shahidan yang dipercayai marah dengan tindakan Zahid, mengadakan sidang media pada malam hari yang sama dan memberitahu beliau akan mendedahkan beberapa rahsia disimpannya selepas sambutan Aidilfitri ini.

Pada sidang media itu Shahidan mendakwa beliau mengetahui banyak perkara di dalam UMNO tetapi tidak mendedahkannya demi menjaga keharmonian parti serta aib pemimpin.

“UMNO adalah parti yang kuat. Jadi saya tak mahu parti yang kuat ini diperkotak-katikkan mana-mana pihak. Sebab itu saya tak mau cerita apa-apa yang boleh merugikan UMNO. Lepas raya ni pun kalau pemilihan diputuskan dibuat pada Jun saya akan simpan rahsia itu.

“Semua yang saya tahu ini saya akan tulis dalam tesis saya. Saya buat PhD. Tesis tak boleh dipertikai sebab kita akan uji kenyataan… kita akan melihat perkembangan selanjutnya dalam UMNO,” kata Shahidan.

Pada sidang media itu juga Shahidan berkata, Majlis Tertinggi (MT) UMNO perlu mengambil tindakan disiplin terhadap ahli yang melanggar peraturan.

“Siapa yang langgar peraturan parti kena ambil disiplin.. contohnya ungkapan no Anwar, no DAP, no PKR… tapi kita dapati ada satu surat yang ditulis oleh Presiden (Zahid) kepada Agong dan disaksikan Najib (Datuk Seri Najib Razak).

“Dan surat itu semua kita diam sebab nak jaga hubungan harmoni politik… tapi saya terpaksa timbulkan balik mengenai surat itu… sebenarnya ini sudah melanggar arahan parti… kalau kata no Anwar tiba-tiba ada surat menyokong Anwar?…,” katanya.

Tiada ulasan: