HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 Jun 2008

Ketua Pemuda MIC isytihar keluar parti


SHAH ALAM: Ketua Pemuda MIC S.A. Vigneswaran hari ini mengistiharkan keluar daripada parti itu yang dianggotainya sejak 25 tahun lepas.

"Saya akan meninggalkan parti dengan rasa kesal kerana tidak dapat menamatkan tempoh penggal perkhidmatan saya, tetapi dengan rasa penghargaan kerana telah diberi keistimewaan untuk berkhidmat sebagai Ketua Pemuda MIC sejak enam tahun lepas," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata sebelum dan selepas pilihan raya umum 8 Mac lepas, beliau telah mengambil daya usaha untuk menjalankan tugasnya sebagai Ketua Pemuda MIC dan memenuhi visi presiden parti Samy Vellu.

Namun sejak beberapa minggu lepas, beliau mendapatinya dirinya tidak lagi mempunyai kekuatan tampuk parti untuk meneruskan usahausahanya, katanya.

Vigneswaran sebelum ini telah diarahkan oleh parti supaya berundur daripada jawatan tersebut kerana faktor usianya yang sudah menjangkau 41 tahun walaupun tempoh perkhidmatannya hanya berakhir pada 2009.

Beliau berkata: "Dengan kehilangan sokongan tampuk itu, saya percaya keputusan tidak menurut perlembagan parti itu telah pun muktamad dan oleh itu ia tidak perlu dipanjangkan lagi.

"Saya tidak mudah mengalah. Tetapi meninggalkan tugas sebelum tempohnya berakhir adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku, tetapi presiden MIC berfikiran sebaliknya".

Vigneswaran berkata walaupun keluar parti, beliau akan terus berkhidmat untuk masyarakat India terutama golongan belia.

Beliau turut menasihati Samy Vellu supaya turut meletak jawatan. BERNAMA

Tiada ulasan: