HALAMAN SANTAI

Jumaat, 29 September 2017

Pesta arak: Pemimpin DAP ingatkan PAS jangan menyibuk

ANTARAPOS
 
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Naib Pengerusi DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim mengingatkan PAS supaya tidak mencampuri urusan penganjuran pesta arak 'Better Beer Festival 2017' (BBF17) di negeri ini.
 
Sambil menempelak PAS, beliau berkata, kadar AIDS dan isu sosial di Kelantan adalah lebih tinggi berbanding Selangor walaupun pesta arak tidak dianjurkan di negeri ditadbir PAS itu.
 
"Adakah PAS mahu jadi hero? Pemimpin PAS terutama di Kelantan jaga tempat (negeri) sendiri, jaga tempat mereka dahulu.
 
"PAS melompat dalam isu pesta arak macam orang mabuk. Saya yang minum (arak), kenapa dia (pemimpin PAS) yang mabuk? Kenapa PAS hendak sibuk?," katanya.
 
Beliau yang juga EXCO Pelaburan, Perindustrian IKS dan Perdagangan dan Pengangkutan Selangor berkata demikian pada sidang media di sini, hari ini.
 
Ditanya sama ada akan turut serta dalam pesta itu, pemimpin DAP berkenaan berkata, beliau akan pergi jika dijemput kerana beliau juga minum arak.
 
"Ini cara hidup orang bukan Islam, jadi hormati. Saya minum arak, namun saya tak memandu jika minum arak," katanya dipetik Berita Harian Online.
 
Kelmarin, BH memetik Yang Dipertua Majlis Perbandaran Klang (MPK), Datuk Mohamad Yasid Bidin, berkata pihaknya membenarkan penganjuran Centro Mall German Food & Beverage Festival pada Oktober ini selepas penganjur patuhi syarat ditetapkan.
 
Antara syarat itu, penganjur perlu mendapatkan lesen menyediakan minuman keras daripada Pejabat Tanah dan Daerah Petaling serta pengesahan polis, selain tidak membenarkan orang Islam menghadiri festival pada 12 dan 13 Oktober itu.
 
Sebelum itu, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan penganjuran BBF17 yang diterima 28 Ogos lalu selain memberi amaran mengambil tindakan undang-undang jika penganjur meneruskan aktiviti itu.
 
Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun pula dilapor mendedahkan wujud perancangan oleh pihak militan yang mahu sabotaj penganjuran BBF17 yang sebelum ini dijadualkan pada 6 dan 7 Oktober di ibu negara.
 
 

Tiada ulasan: