HALAMAN SANTAI

Jumaat, 27 Julai 2018

Pakatan Harapan harap buang kondom baru dapat anak



Slogan yang selalu ditroll oleh  netizen kepada penyokong PH iaitu “Kalau hari ini kahwin, esok beranak“, digunakan pula oleh ahli parlimen DAP Mas Gading, Mordi ANAK Bimol . Walau bagaimanapun, Mordi menukarkan perkataan ‘esok’ kepada ‘hari ini’. (Tonton video pada minit 6:30 https://www.kinitv.com/video/63673O74)

Mordi berkata sedemikian sebagai menjawab kritikan Ahli Parlimen Kinabatangan ,Datuk Bung Moktar Radin yang membangkitkan isu  janji HARAPAN yang tidak ditunaikan seperti pemansuhan tol.
“Yang berhormat Kinabatangan, bagilah kita sedikit masa. 100 hari pun belum lagi. Takkanlah hari ini kahwin, hari ini juga beranak? Betul tak? So kita perlukan masa. Kita dah bagi peluang dengan Barisan Nasional lebih 50 tahun. Ha! Kita baru tak sampai 100 hari lagi! – Mordi Bimol
Saya lebih suka ulasan daripada laman TTFMasalah yang berlaku ialah PAKATAN HARAPAN mengguna KONDOM macam mana nak dapat anak?

"Takkanlah pakai kondom nak harapkan anak"

 
Ya, pemimpin Pakatan Harapan sama dengan lelaki yang percaya bahawa memakai kondom adalah cara untuk mengelak daripada melahirkan anak atau tak bersedia untuk mendapat anak.

 
Mereka meletakkan "topi" (kondom) yang tidak perlu ke atas perbelanjaan kerajaan dengan mendakwa bahawa hutang negara adalah RM1 trilion.

 
Semakin banyak PH menahan lebihan anggaran, semakin tinggi risiko PH akan menjatuhkan negara ke dalam kemelesetan yang serius dan ketika negara sedang mengalami kemelesetan, ekonomi akhirnya akan menderita dan gagal memberikan "lebih banyak anak".

 
Jadi mungkin jawapan kepada pertanyaan Mordi adalah untuk Pakatan Harapan untuk mengeluarkan kondom besar yang dipakai oleh mereka itu menghalang ekonomi daripada "merangsang."


 

Tiada ulasan: