HALAMAN SANTAI

Selasa, 31 Julai 2018

PRK SG KANDIS: ZAWAWI YAKIN DAPAT 100 PERATUS UNDI INDIA




Calon PKR Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, Mohd Zawawi Ahmad Mughni mendakwa akan memperoleh sokongan 100 peratus pengundi India di kawasan itu.

Mohd Zawawi berkata, keyakinan itu berdasarkan maklum balas yang diterima oleh beliau dalam tempoh kempen PKR sejak minggu lalu.

“Sebanyak 10 peratus atau lebih 5,000 pengundi India ada di DUN Sungai Kandis. Saya yakin sokongan ini akan diterjemahkan pada hari pengundian 4 Ogos ini.

“Keyakinan saya juga berdasarkan pelbagai program yang dijalankan kerajaan negeri sejak 2008 yang ternyata disenangi golongan ini.

“Kerajaan Selangor bukan sahaja membela kaum Melayu sahaja tetapi juga kaum lain membabitkan bantuan pendidikan, pembangunan dan kebudayaan.

“Ia juga termasuk pembinaan rumah ibadat dan kemudahan infrastruktur lain,” katanya pada sidang media di Jalan Raja Nong pada Selasa.

Dalam pada itu, Mohd Zawawi berkata, beliau berjanji akan menyelesaikan beberapa isu berbangkit antaranya melibatkan isu jalan raya dan lampu jalan, jika berjaya memenangi PRK Sungai Kandis.

“Sudah tentu apabila dipilih sebagai rakyat, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk selesaikan isu setempat,” katanya.


Tiada ulasan: