HALAMAN SANTAI

Selasa, 28 April 2015

Suhaizan kecewakan Pemuda PAS Pulau Pinang

MALAYSIAKINI


 


Lapan hari menjelang piihan raya kecil Permatang Pauh, kemelut yang dipaparkan Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang terus memanas.

Hari ini ketuanya, Mohd Yusni Mat Piah berkata, pendirian dibuat mengenai reaksi Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang bukanlah pandangan peribadinya semata-mata.

“Pendirian ini adalah pendirian bersama semua ahli jawatankuasa Dewan Pemuda PAS kawasan kami,” katanya mereka dalam kenyataan melalui Facebook.

Pendirian itu disokong Ketua Pemuda PAS Permatang Pauh Wan Ahmad Rafaie Abdul Rashid, Ahmad Taufiq Saedon (Bagan), Ahmad Fahmi Mohd (Balik Pulau), Syed Mohd Nazri Syed Ibrahim (Bukit Mertajam), Mohd. Najib Hamsi (Batu Kawan), Zulazhar Mohamad (Nibong Tebal), Rizal Hafiz Roslan (Tasek Gelugor) dan Mohd. Hafiz Kasim (Kepala Batas).

Sebelum ini, Mohd Yusni bertegas Dewan Pemuda PAS negeri tidak akan membantu gerak kerja Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh kerana AMK enggan memohon maaf selepas mengeluarkan kenyataan yang didakwa memfitnah Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Bagaimanapun, Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiat berkata beliau masih berusaha mendamaikan anak buahnya dengan AMK Pulau Pinang namun sehingga kini belum menampakkan kesan.

Mohd Yusni turut menyatakan kekecewaan terhadap kenyataan Suhaizan yang dilihat tidak 'budiman' menangani isu tersebut.

“Kami juga ingin zahirkan suara kekecewaan daripada pemuda peringkat akar umbi khususnya di kawasan-kawasan kami terhadap Suhaizan yang dilihat begitu tidak budiman dalam menguruskan perkara ini sedangkan yang dikecam oleh rakan kita adalah Tuan Guru Presiden sendiri,” katanya.


Tiada ulasan: