HALAMAN SANTAI

Rabu, 30 Mac 2016

Azmin Perlu Tegas, Bersama PH Atau PASIK?

KELAB GREENBOC


Apakah Azmin canggah Hadi di Kongres Rakyat?

Apakah Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali sudah tidak bersama PAS lagi apabila beliau menyifatkan pihak yang tidak mahu bersama gerakan menurunkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai perosak harapan rakyat.

"Kita mahu Najib turun sekarang," kata Azmin ketika berucap di Kongres Rakyat 2016 di Shah Alam Ahad lepas yang secara langsung bertentangan dengan sikap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yanhg mahukan Najib dipertahankan untuk dijatuhkan menerusi pilihan raya umum.

Menurut Azmin, petaka yang sedang dihadapi rakyat akibat salah urus pentadbiran Najib tidak mampu lagi untuk ditanggung rakyat.

"Saya, parti Keadilan Rakyat, Tun Mahathir dan kita semua mungkin masih boleh menerima kalau Najib terus berkuasa sehingga berlaku pilihanraya tapi rakyat tidak sanggup lagi menanggung," kata beliau diringi tepukan gemuruh di majlis itu.

Perhimpunan kongres rakyat menurut beliau amat bersejarah kerana buat pertama kali pihak-pihak yang saling bertentangan dalam politik dapat duduk bersama.

"Saya sendiri tidak pernah terfikir detik bersejarah seperti ini akan berlaku," katanya.

Sebelum ini, Hadi sering menegaskan, PAS akan melaksanakan politik matang iaitu mahukan pemimpin dijatuhkan semasa pilihan raya. -Malaysia Dateline

TUN M MULA MENGGEMPUR, DAN PEMIMPIN PENJILAT NAJIB SEMAKIN BERAK KAPOR.

Malam ini Tun M datang mengejut berucap di Padang MPAJ Pandah Indah. Ramai juga orang orang UMNO yang datang terutamanya pimpinan grassroot Pandan dan Ampang.

Ada yang datang dilamun ketakutan sempat menyorok di dalam kawasan gelap. Tetapi ramai juga yang berani bertepuk dan bersorak sambil melaungkan jeritan Hidup Tun. !

Edaran borang tandatangan Deklarasi Rakyat berjalan lancar dan hampir 1500 orang menandatangani borang tersebut pada malam ini. Setakat ini hampir 350 ribu orang rakyat sudah pun menyatakan pendirian.

Seruan dan Gerak Gempur perjuangan Deklarasi Rakyat akan berterusan di seluruh negara. Rakyat diseru agar menyahut seruan ini dengan penuh semangat keberanian dan roh perjuangan yang luhur.

Kuasa rakyat memang tinggi daulatnya. Jika rakyat sudah hilang kesabaran dan mengambil keputusan bangun menentang Pimpinan yang zalim dan tidak beramanah, gunung yang tinggi boleh rebah dan sawah yang melebar pun akan dapat dirata rapat rapat.

Lihatlah sejarah....Pimpinan yang bermasalah dan dibenci rakyat, walau sekuat manapun kehebatannya, akan berakhir dengan peristiwa kejatuhan yang mengerikan. Contoh terbaik ialah Hitler dan Mussollini.

Teruskan Perjuangan Fisabiliilah ini dengan laungan semangat "Biar Lerai Daging Di Badan, Rangka Tetap Tegak Berjalan."

SYED SAIFUDDIN SYED HARMAN
MANTAN KETUA PENERANGAN BAHAGIAN PANDAN









ULASAN GB

Sebagai seorang ahli politik, Azmin perlu tegas dan berani di dalam membuat pilihan dan keputusan, samada ingin bersama Pakatan Harapan atau blok PASIK.

Rakyat kini sedang membaca dan menilai tindak-tanduk kartel Azmin. Rakyat boleh membuat keputusan mereka sendiri. Namun yang pasti rakyat tidak menerima sifat dan sikap berkluk-klek, sikap berubah-berubah pendirian, sikap tidak tegas di dalam membuat pendirian dan sikap berdoalk-dalik, depan lain belakang lain. itu politikus hipokrit, itu politikus munafik.

Duri di dalam daging perlu dikeluarkan sebelum seluruh daging rosak akibat darinya.


IKLAN

Tiada ulasan: