HALAMAN SANTAI

Rabu, 22 Februari 2017

KATA-KATA HEBAT SEORANG ENCIK SOMI SEBELUM ISTERI DILANTIK KETUA AUDIT NEGARA

shahbudinotcom


Di bawah ini antara dua ungkapan kata terhebat yang pernah dilafazkan oleh Redzuan Hamid, Ketua UMNO Bahagian Kepong sebelum isterinya, Dr. Madinah Mohamad dilantik sebagai Ketua Audit Negara yang baru menggantikan Ambrin Buang.

Dr. Madinah dilantik sebagai Ketua Audit Negara yang baru untuk tempoh dua tahun mulai 23 Februari 2017 hingga 22 Februari 2019.
 
 
 
 
Pertama, Encik Somi (suami) melafazkan kata-kata bahawa beliau sanggup mati demi untuk mempertahankan kedudukan Najib Razak selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Saya berani mati untuk Najib. Jangan sentuh Najib. Kalau mati, kami mahu mati bersama Najib, demikian antara kata-kata Redzuan ketika berucap di Mesyuarat UMNO Bahagian Kepong, tahun lalu.
 
 
 
 
Kedua, Encik Somi juga mengatakan derma RM2.6 bilion yang diterima Najib melalui akaun peribadinya adalah kerana "pemberi derma" kagum dengan kelantangan Perdana Menteri melawan Yahudi.

Woww...agaknya Encik Somi terlupa atau buat-buat lupa dengan nama syarikat seperti Apco dan Goldman Sachs.

Apakah kerana kehebatan Encik Somi dalam berkata-kata itu, isterinya yang bukan berlatarbelakangkan pendidikan perakaunan/audit pun akhirnya boleh dilantik sebagai Ketua Audit Negara?

Mungkin kita tidak mempertikaikan kemampuan Madinah atas kapasiti penjawat awam dengan tugas terakhirnya sebagai Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan sebelum ini, tetapi apakah beliau mampu menganalisa angka-angka secara berkesan dengan tugas barunya nanti?

Mungkinkah juga suatu hari nanti seseorang yang bukan berkelulusan undang-undang boleh dilantik sebagai Peguam Negara?


Tiada ulasan: