HALAMAN SANTAI

Sabtu, 31 Januari 2015

Berita MH370 Terkini 2015 : Kes Kehilangan Pesawat Malaysia Airlines MAS, Semua Penumpang Sah Mati Meninggal Dunia. Terus Menjadi Misteri?




berita mh370



Berita MH370 terkini, Kes Kehilangan Malaysia Airlines MAS, Semua Penumpang Sah Mati Meninggal Dunia. Terus Menjadi Misteri? : Inilah kes kemalangan pesawat komersial paling ajaib dan misteri terbesar yang akan dikenang dalam sejarah penerbangan dunia. Selepas… hampir setahun sejak 8 Mac 2014 hingga 2, tiada sebarang bukti yang pesawat MH370 telah terhempas ke darat mahupun di lautan.

Sehingga ke hari ini 30 januari 2015, MH370 terus menjadi misteri walaupun ia berlaku dalam pada kita hari ini dilengkapi :
  • mempunyai peralatan penerbangan yang cukup canggih
  • sistem pemantauan satelit
  • dikelilingi oleh pakar-pakar penerbangan, saintis
Tetapi, apabila memikirkan tentang kelangsungan hidup si waris anak-anak mereka selepas kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH370, Berita Semasa bersetuju dengan tindakan DCA terutamanya yang bergantung kelangsungan hidup kepada duit tuntutan insurans itu contohnya. Cuma, harapan Berita Semasa andaikata tidak dapat mengambil mayat mangsa penumpang MH370 sekalipun, sekurang-kurangnya berusaha tunjukkan berserta dengan bukti kukuh yang benar-benar telah tenggelam “di situ”.

Sehingga ke hari ia terus meninggalkan beberapa persoalan yang terus berbangkit disebalik kehilangan kapal terbang MH370 Malaysia Airlines (MAS) :

 

Misteri dan Persoalan Kehilangan Pesawat MH370 Hilang?

  1. Apa sebenarnya yang terjadi bagi ke kehilangan pesawat MH370?
  2. Benarkah kapal terbang Mh370 terhempas? Di manakah sebenarnya pesawat itu?
  3. Punca tragedi MH370?
  4. Bagaimanakah nasib anak kapal dan penumpang di dalam pesawat itu? Adakah lokasi pencarian itu tepat?
  5. Adakah wujud konspirasi peringkat tertinggi melibatkan tragedi pesawat MH370 hilang?
  6. Adakah aset pencarian tidak canggih sehingga sukar mendapatkan sebarang petunjuk?
  7. Sampai bilakah operasi mencari perlu dilakukan?
BACA LAGI SINI : Misteri Kehilangan MH370 Terkini : Pesawat MH370 Adalah 
Konspirasi Peringkat Tertinggi & Permainan Pengganas Bertaraf Dunia?

 

Butiran Pengumuman Berita MH370 Terkini Hilang (Malaysia Airlines MAS) oleh DCA?

Akhirnya, selepas 11 bulan berlaku, pengumuman Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman yang sepatutnya dibuat di hadapan puluhan wartawan & keluarga mangsa terpaksa dibatalkan dan bertukar kepada siaran di TV1 RTM semalam merumuskan tragedi kehilangan MH370 Malaysia Airlines MAS :
  • Dianggap sebagai kemalangan
  • Disahkan telah mati meninggal dunia
  • Tuntutan insuran dan pampasan boleh dimulakan untuk waris penumpang, krew
  • Malaysia Airlines MAS MH370
P/S : Agaknya jikalau benar-benar kapal terbang MH370 terhempas di laut, di mana agaknya 3-4 tan manggis, tidak berterabur pula ye di lautan? Tidak jumpa walau sebiji manggis? Hebat…..

PP/S : Melihatkan sahaja deretan wartawan seluruh dunia berkumpul di dewan bagi mendengar PC bagi berita terkini MH370 daripada Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman secara langsung dan LIVE sambil tampak kelibat kelompok keluarga mangsa yang mahukan penjelasan tiba-tiba dibatalkan, ini satu tindakan yang amat dikesali dan memalukan.

Sertai Undian Berita Semasa Mengenai MH370 : Punca Tragedi Disebalik Kehilangan 
Pesawat MH370 Malaysia Airlines MAS?

Tiada ulasan: