HALAMAN SANTAI

Rabu, 27 Mac 2019

Anwar tegaskan Mahathir bukan diktator, konsisten beri sokongan

Mohammad Arif Nizam
Mahathir
Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau dan Pakatan Harapan konsisten memberi sokongan terhadap Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
 

KUALA LUMPUR – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) konsisten menyokong Tun Dr. Mahathir Mohamad dan tidak menganggap Perdana Menteri itu sebagai diktator.

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, PH telah pun mencapai muafakat sebelum ini untuk memberi ruang dan usaha kepada Mahathir untuk mentadbir kerajaan.

“Bagi kita tidak (bukan diktator). Secara konsisten, kita pilih Dr. Mahathir dan kita sokong dia sebagai Perdana Menteri.

“Jadi kita beri ruang, tapi pendirian kita termasuk saya dan keluarga untuk memberi sokongan dan ruang kepada Dr. Mahathir sebagai pemimpin dan Perdana Menteri,” katanya.

Beliau berkata demikian pada ketika ditemui media lobi Parlimen di sini hari ini.

Mengulas pandangan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyifatkan Mahathir bukan diktator sebaliknya tegas, Anwar berkata parti itu tidak perlu membodek Pengerusi PH.

“Abdul Hadi ini memang ikut rentak dan gendang, bukan ikut pandangan dia. Pas nak kipas tak payahlah,” katanya. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: