HALAMAN SANTAI

Selasa, 29 September 2015

Berita di Singapura, Australia dan Kanada Popularkan Najib dan Malaysia. Nilai Ringgit Terus Jatuh!

BERITA SEMASA

Berita di Singapura, Australia dan Kanada Popularkan Najib dan Malaysia. Nilai Ringgit Terus Jatuh!


Ketua pengarah IDEAS Wan Saiful Wan Jan mengatakan berita Wall Street Journal WSJ adalah akhbar berita yang mempunyai sejarah yang panjang dan cukup lama dalam menyampaikan laporan berita yang berkredibiliti kepada dunia.

Akhbar tersebut bukanlah lahir secara tiba-tiba dan Wall Street Journal adalah antara akhbar berita yang cukup berpengaruh di dunia. Wall Street Journal juga antara watak penting dalam mendedahkan skandal Watergate yang telah mengemparkan dunia melibatkan bekas Presiden Amerika Syarikat, Richard Nixon.

Wall Street Journal sama skali tidak akan mengeluarkan sebarang laporan berita selagi mereka tidak takin dengan kesahihan berita tersebut.

berita najib

Nah…sekarang nilai ringgit Malaysia terus menjunam jatuh. Tun Daim mengatakan, antara sebab utama ringgit Malaysia jatuh adalah disebabkan pelabur tiada keyakinan terhadap Malaysia. Dan kenyataan terbaru Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz membuktikan kata-kata Tun Daim ada asasnya. Kata Zeti, beliau jikalau mahu duit ringgit Malaysia ini :

 

Kejatuhan Nilai Ringgit : Kenyataan Tun Daim dan Tan Sri Zeti

  1. Kerajaan Malaysia perlu selesaikan segera isu 1MDB
  2. Tidak mahu hanky panky
  3. Jangan biarkan rakyat Malaysia menunggu terlalu lama menunggu jawapan disebalik isu 1MDB
  4. Selesaikan ketidaktentuan politik
  5. Tiada lagi skandal yang tergantung di Malaysia
Itu sebabnya menteri hari ini dan ahli politik kenyataan mereka tidak boleh dipercayai 100%. Jikalau ada masalah di Malaysia, berapa ramai pelabur yang berminat untuk campakkan duit mereka dalam pasaran Malaysia?
  • Gabenor Bank Negara tidak boleh begitu mudah dipecat kecuali dengan izin Yang Dipertuan Agong
  • Menteri boleh ditamatkan perkhidmatannya oleh Perdana Menteri
Agak-agak mana satu yang ada lebih kredibiliti dan dipercayai?

Hari ini kita lihat satu persatu laporan berita dunia daripada negara Australia, Sydney Morning Herald Australia News dan juga The Globe and Online dari Kanada mempopularkan nama Najib Razak sekaligus Malaysia dalam laporan berita terkini mereka termasuk yang sebelum ini berdasarkan laporan Berita di bawah.


Rakyat Malaysia sendiri dilihat tawar hati untuk membela Najib Razak di mata dunia melihat cara bagaimana mereka memberikan jawapan balas daripada menteri, ahli politik dan anak buah Najib Razak dalam parti UMNO Barisan Nasional termasuk daripada tuan punya badan sendiri, Najib Razak yang cukup tidak meyakinkan? Macam-macam jawapan yang kedengaran….
  • Ini semua anasir jahat, akhirnya mengaku menerima duit RM2.6 bilion
    Ini semua perbuatan mahu menjatuhkan negara, akhirnya mengaku duit duit hasil derma, katanya
    Kami akan saman, tidak saman-saman juga sehingga sekarang
  • Gantung The Edge Malaysia dan tutup laman web Sarawak Report
  • Tukar peguam negara
  • Anggota PAC diangkat jadi menteri, sehingga peranan PAC tempang ketika ini
  • SPRM disiasat polis
  • Pegawai tinggi Special Branch ditukar
  • Menteri kabinet yang dilihat lantang terhadap 1MDB disingkirkan
Bagaimana agaknya rakyat Malaysia mahu memberikan jawapan yang lebih kukuh kepada dunia disebalik satu demi satu laporan berita dunia yang mula berlegar mengenai dakwaan skandal yang melibatkan Najib Razak?

P/S : Chandra Muzaffar mengatakan Najib Razak perlu saman Sarawak Report dan Wall Street Journal tetapi malangnya sudah beberapa bulan tiada sebarang tindakan mahkamah dilakukan mereka. Berapa lama mahu tunggu?


Tiada ulasan: