HALAMAN SANTAI

Ahad, 27 September 2015

Formula air ajaib

Oleh Nur Saliawati Salberi


Melaka: Selepas menderita penyakit buasir dan gastrik, seorang bekas tukang kebun sekolah Anuar Hashim, 59, berazam mencari penawar bagi mengubati penyakit dihidapinya hingga menemui ramuan ‘air herba ajaib’ secara tidak sengaja menggunakan campuran daun herba.

Menurutnya, penemuan air herba ajaib itu satu kebetulan yang begitu bermakna menyebabkan dia mahu berkongsi dengan semua orang terutama mereka yang menghidap penyakit kritikal.

Katanya, kebanyakan pengunjung yang pernah mencuba air herba dihasilkannya mengakui ia berkesan membantu merawat lebih 15 jenis penyakit seperti buasir, lenguh badan, kencing manis, sakit lutut, darah tinggi, jantung, senggugut, asma, gout, migrain, rabun, angin ahmar, kebas kaki dan tangan, paru-paru berair, buah pinggang dan barah prostat.

Menurutnya, dia menemui ramuan rahsia itu secara tidak sengaja selepas memetik beberapa helai daun herba ketika menghadiri kursus landskap ketika masih lagi berkhidmat sebagai tukang kebun.

“Semuanya bermula pada 1997, saya yang menderita buasir dan gastrik berazam mencari ubat yang mujarab. Selepas menemui ramuannya, saya cuba merawat diri sendiri terlebih dulu dan menunjukkan kesan apabila penyakit sembuh, saya percaya ramuan air ajaib itu menjadi.



ORANG ramai tidak melepaskan peluang mengambil sendiri air herba ajaib dibuat Anuar.

Tiada ulasan: