HALAMAN SANTAI

Selasa, 27 Mei 2014

Calon BN Teluk Intan dakwa poster kempen diconteng cat hitam

THE MALAYSIAN INSIDER


Calon Barisan Nasional, Datuk Mah Siew Keong berucap semasa program dengan penduduk tempatan dan memberikan kunci rumah di Kampung Durian Sebatang semalam. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 27 Mei, 2014. Calon Barisan Nasional, Datuk Mah Siew Keong berucap semasa program dengan penduduk tempatan dan memberikan kunci rumah di Kampung Durian Sebatang semalam. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim. 



 Calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mah Siew Keong hari ini mendakwa poster kempennya pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan diconteng dengan cat hitam dan tertera perkataan 'bodoh'.

Beliau kesal ia berlaku dan tidak sepatutnya dilakukan oleh mana-mana pihak.

"Kami juga punya emosi dan penyokong kami sangat marah," katanya kepada pemberita selepas meninjau perjalanan pengundian awal PRK Teluk Intan di Dewan Serbaguna Ibu Pejabat Polis Daerah Hilir Perak hari ini.

Pada pengundian awal itu, sebanyak 410 orang mengundi yang kebanyakannya anggota polis dan keluarga mereka.

"Bagi saya ini bukan budaya kita di Teluk Intan kerana setiap kali berlangsung pilihan raya sebelum ini keadaan ini tidak pernah berlaku," kata Mah yang bertanding di kawasan Teluk Intan sejak Pilihan Raya Umum 1995, iaitu untuk kerusi Dewan Undangan Negeri Pasir Bedamar, sebelum bertanding di kerusi Parlimen Teluk Intan pada 1999 hingga ke hari ini.

Mah berkata sebelum ini posternya hanya diconteng dengan cat hitam, tetapi  hari ini beliau mendapati ada perkataan 'bodoh'.

Beliau turut menerima banyak khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada orang ramai yang memaklumkan kepadanya mengenai poster yang diconteng, terutama di kawasan Jalan Sungai Nibong.

Mah berkata beliau sentiasa mengingatkan penyokongnya supaya berkempen dengan baik, malah poster calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud tidak ada yang dirosakkan atau diconteng.

Beliau menyifatkan perbuatan itu sebagai satu provokasi, dan berharap ia dihentikan bagi memastikan kempen PRK berjalan dengan bersih dan lancar memandangkan pengundian Sabtu ini.

Menyentuh kritikan pembangkang terhadap manifesto yang dilancarkannya, Mah berkata manifesto itu mengambarkan apa yang dilakukannya semasa menjadi wakil rakyat Teluk Intan pada 1999 hingga 2008 dan apa yang akan diusahakan jika dipilih sebagai anggota Parlimen Teluk Intan.

PRK Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Mah dan Dyana Sofya. – Bernama,

Tiada ulasan: